Astroreizen

Urania's astroreizen zijn bestemd voor iedereen die graag reist! Ben je geboeid door de sterrenhemel of geïnteresseerd in astronomische verschijnselen, en wil je tegelijkertijd een stukje van de wereld zien, dan verwelkomen we je graag als astroreiziger.

Er is geen voorkennis van sterrenkunde of wetenschap vereist. Je hoeft geen lid te zijn van Urania om deel te nemen aan onze reizen.

Urania’s astroreizen worden steeds georganiseerd door een erkende reisorganisator. Urania staat in voor het samenstellen en begeleiden van het wetenschappelijk en astronomisch programma.

Geplande astroreizen

De specialiteit van het huis: Eclipsreizen!

De eerste astroreis naar een totale zonsverduistering maakten we in 1998, voor het waarnemen van de eclips van 26 februari. Reisbestemming: Guadeloupe, een exotisch eiland inde Caraïben.

Sindsdien ondernamen we 50 begeleide groepsreizen naar 23 zonsverduisteringen (15 totale en 8 ringvormige)! Benieuwd waar je de komende jaren naartoe kan om een zonsverduistering te beleven? Je leest het op onze speciale eclipsreizen-website!

Eclipsreizen-website